Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare!

Alla inlägg under april 2012

Av Sara - 30 april 2012 18:48

Jag kan inte låta bli att tänka på den en värld vi inte ser. Ett helvete som folk lever, men vi gärna blundar för. 

Hur kan det få vara möjligt idag?! Barn som lider, oskyldiga män och kvinnor som oskyldigt dödas, misshandlas och i vissa fall torteras.. Det är inte ok.. Vi skickar dit våra trupper för att dom ska kunna göra en skillnad. Och jag är glad att jag känner en av dom som frivilligt åker dit för att göra världen till en bättre plats. Men samtidigt så kan jag inte sluta tänka på vad som faktiskt kan hända. Jag vill inte förlora denna underbara människa. Han betyder så mycket för mig. Och jag gråter när jag vet att han snart ska åka.. Vill inte han ska lämna mig!! 


Han är allt.. Han är som en en riktigt man ska vara.. HAN ÄR EN KEEPER!! Min kepper.. 



Nej nog med sorgliga saker. Idag är det valborgsmässoafton och det är dags för brasa.. Jag och Liam ska strax iväg för att kika på en tillsammans med familjen S. Så det är väl dags att göra sig i ordning och knalla ner.. 


Ha en en trevlig kväll, för det ska jag ha.. 

Av Sara - 25 april 2012 23:55


Don't know why I'm surviving every lonely day
When there's got to be no chance for me
My life would end and it doesn't matter how I cry
My tears of love are a waste of time
If I turn away am I strong enough to see it through
Go crazy is what I will do
* If I can't have you, I don't want nobody baby
If I can't have you ah ah, I can't have you
I don't want nobody baby, if I can't have you



Saknar dig, min lille knickedick     




Av Sara - 24 april 2012 02:28

Idag är en sån här dag, då alla mina känslor bubblar hej vilt! Skit jobbigt.. Vill inte ha såna här dagar.. Don´t like them.. 

Grubbel över livet, mig själv och alla andra som just nu är en del av mitt liv. Och dessa tankar gör att jag inte kan sova.. Detta med mindfulness funkar INTE.. Jag kan inte bara låta dessa tankar vara tankar, och jag kan inte bara låta som vara i bakgrunden. Jag måste reda ut och fundera, jag måste med andra ord få analysera.. Mala ner allt i minsta detalj, så jag vet att jag gör rätt beslut. Jag vill inte göra nåt som jag sen kommer få ångra. Vilket skett allt för många gånger.. 


Nej jag är den jag är.. Det är så här jag funkar.. Mala ner allt.. Jag är ju bra på att hitta tecken på vissa saker, och nu har jag sett tecken hos en .. Och nu vet jag inte vad jag ska göra.. Jag velar fram och tillbaka.. Magen säger en sak, hjärtat en annan. Och jag vet att man ska lyssna på hjärtat och göra som det säger. Men varje gång jag gjort det så har det blivit fel.. Förutom då när jag vänatade Liam. Dock va inte valet så svårt för mig.. Jag skulle bli mamma! Ensam eller inte.. Och nu har jag världens finaste här hos mig. 


Men nu va det inte Liam vi skulle prata om. Utan denna person som gör mig så förvirrad så jag blir mer galen än vad jag redan är. Jag vill inte säga för mycket då jag vet att vissa personer läser.. Så jag skriver nog mer om detta i ett låst inlägg senare. Nu ska jag ta mina tankar och försöka sova och redan ut vad jag engentlign känner. Ska försöka komma fram till nå vettigt imorgon när vi hörs.. 


Tur jag jobbar imorgon så hjärnan får vila nån timme från dessa tankar.. 


God give me the strength to get through this..

Av Sara - 19 april 2012 21:04

Nu börjar hjärnan bli lite seg känner jag.. Det är så mycket som ska fixas med innan den nya ägaren tar över. Vi har lite närmare 2500 film ska kontrolleras från SF.. Så jag kommer drömma siffror i dagar innan detta är över.. Men bara bita ihop.. 


Annars rullar livet på som vanligt.. Dock rullar det åt lite fel håll just nu.. Men what the heck, jag är väl inte mer än mänsklig. 

Jag vet att jag borde tänkt på vad som kom ur min mun, men jag va så frustrerad över hela situationen. Så grodan råkade hoppa så att fel person hörde. Och det kom fram! 


Så nu är vi tillbaka på ruta noll igen, eller där har vi alltid varit. Jag lyckas då inte göra mycket rätt enlig den personen.. 

Av Sara - 7 april 2012 12:30

Igår så fick jag den där underbara känslan som jag får när jag känner den enorma kärlek till det landskap jag bor i. 

Vägen mellan Falun-Leksand kanske inte är den bästa och roligaste väg att åka, men igår lyste solen himlen va så gott som blå och jag kände hur förälskad jag är i detta underbara landskap Dalarna. Det är här jag vill bo för alltid!! Det är jag vill att mitt barn ska växa upp! Och jag vill att Liam sa förstå hur vackert Dalarna är.. Jag är stolt Dalkulla


       

    

Ovido - Quiz & Flashcards