Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare!

Alla inlägg under juni 2011

Av Sara - 30 juni 2011 22:15

Ja det är väl lika bra att passa på när chansen finns. Vem vet när solen tittar fram igen.. Satt nämligen nyss på aftonbladet.se och enligt vädret där så ska det vara mycket regn under juli månad, för att citera "Passa på - snart går solen i moln" "Juli blir blöt men varm ”Risk för regn och åska hela juli” Men bara hoppas att dom har fel!!


Men blir ju inte så där jätte glad av att höra det.. Även om jag inte är en soldyrkare så kan jag tycka det är skönt när solen tittar fram och molnen är som bortblåsta.. Tycker bara inte om den hysteriska värme som kommer på köper.


Så som ni säkert redan räknat ut så har vi spenderat dagen ute för mesta dels.. Först va vi bort till Bojsenbeach med E, va där i ca 2 timmar.. E skulle nämligen jobba, annars så hade man nog varit där lite längre skulle jag tro.. 


Sen när Malin hade slutat jobbet vid 16 och hämtat upp sin dottra så drog vi upp till stångtjärn och bada lite =) Barnen och jag njöt av det sköna vattnet.. Vet inte hur det va med Malin hon va mest bara rädd för fiskarna   (Ok jag erkänner att det va jag som gav ifrån mig ett redigt skrik)  Men skönt hade vi och det är huvudsaken. Eller hur?! 


Imorgon väntas lite jobb och pappa helg.. Kommer sakna min lilla mini-gris  

Men han kommer snart hem igen och jag hinner egentligen inte mer än blinka så är det dags att hämta hem honom..


Nu ska det kollas på film innan det är dags för sängen Love and other drugs är det va som står på schemat. Förra veckan kolla jag på min låtsas fru medn Adam Sandler och Jennifer Aniston, jäkligt rolig lär jag säga =) 


Natti natt på er och sov gott!! 

Av Sara - 29 juni 2011 23:08

Ännu en het dag är över och det betyder en dag närmare regn som ska komma in på fredag.. Längtar en aning lär jag säga.. 


Idag så har dagen spenderats ut för en ovanlighetens skull.. Fick ett sms av S att dom va ute på gården så det va bara att smörja in Liam och gå ut en stund.. Komm ut vid 10:45 eller nåt.. Va ute fram till starx efter 12 då gick barnen in för lite  lunch. Sen gick vi ut vid 14 igen, då en av grannarna hämtat sin dotter på dagis.. Barnen lekte och jag fick agera som hoppborg för alla tre ungar.. Magrutorna har aldig fått jobba så mycket på en och samma gång ;) 


Efter det så drog jag, Malin och E ( ja barnen oxå ) upp till Stångtjärn och svalka våra feta kroppar ;) Ok vi gick i med fötterna, men barnen bada för fullt.. 


Hann knappt komma dit innan mor ringde och vi skulle dra till Bojsen beach och fika med morbror, lillasyster och mormor (som för övrigt åker hem till GBG imorgon)


Och Liam fick återigen bada lite, denna gång i kallt vatten!! Fattar inte hur barn kan ligga i, fast dom skakar som små asplöv..


Vid 20:00 drog vi hemåt och Liiam va riktigt trött efter denna dag.. Och eftersom det ska bli en varm dag imorgon oxå så hoppas jag att den blir lika bra som den idag... 



Trevlig kväll på er..




Av Sara - 28 juni 2011 22:00

Alttså vilken värme det varit idag!!! Bläääää... Tycker verkligen inte om när det blir för varmt.. Och imorgon skulle det bli ännu varmare?! Olagligt?! Svar ja om du frågar mig =) 

Men det är väl bara och göra det bästa av situationen.. Och helst köpa pool som är stor nog för sjölejonet och hennes avkomma (vet inte vad sjölejonens barn heter, hahaha) 


Idag vart det en nästan en hel dag ute med lillfisen (Ok han är inte så liten längre) 

Vi va in nån timme när det va som hetast ute, för vir lunch gick det fasiken inte att vara ute.. Både jag och Liam flöt bort.. Så imorgon hoppas jag att M får sluta tidigt så vi kan ta med kidsen och dra till nån strand nånstan och bara vara.. Och njuta!! 


Nej nu hade jag inge mer intressant att skriva om, inte för det jag skrev va av nåt större intresse heller, men men.. 


Hoppas ni haft en härlig dag i värmen.. 


Kram!

Av Sara - 27 juni 2011 21:15

Men jag känner mig så ensam så det är inte sant.. Och jag blir så avis på alla som har såna fantastiksa vänner som planernar in träffar, går ut och äter eller bara grillar tillsammans med folk dom tycker om.. Alltså jag älskar mina vänner och jag är glad att jag har dom.. Det är inte det.. Men vi mgås så sällan.. Det är typ när barnen fyller år.. Och jag som inte tycker om sånt att man ska behöva ses när det är nå speciellt.. Hade jag bott större, haft en uteplast så hade jag mer än gärna bjudit in på middag eller bara en kväll med nå gott och dricka och en MASSA skitsnack.. Det är vad jag saknar!! 


Och sen gör det ju inte saken bättre att jag känner mig bortglömd bara för att jag är ensam och inte har en sambo eller man.. För man kan ibland se att det händer såna saker, men att man inte blivit tillfrågad.. Eller så är det för att jag är den jag är, som gör att ingen vill umgås.. JAG VET att många tycker att jag är negativ, och JA jag är det.. Men jag är det för desl att jag känner min ensam och utanför!! Och sen har jag ju mina privata anledningar!! 


Nog om det... Idag har jag och Liam spenderat några timmar ut i solen.. Vi tog med en filt lite fika och la på gräset här utanför, myste lekte och brottades.. Undra vad grannarna tyckte om det?! .. Synd bara att det INTE fanns ett enda barn ute på gården.. Jag fattar inte denna kultur där man har barnen inne hela dagen, och när kl är runt 18-19 så kommer dom ut ur sina grottor.. Hur kul är de för dom svenska barnen som ändå (OFTAST)  har en rutin sina sovtider.. När dom ska sova, då kommer alla barn ut och leker?! Nej jag fattar inte.. Något jag måste fråga grannen om!! 


Nej nu ska jag ta mig lite glass med chokladsås eller en drinck.. Va ett tag sen nu.. Vi får se vad jag beslutar mig för när jag går emot köket.. 


Ha en trevlig kväll allesamman... 

Av Sara - 23 juni 2011 15:01

Verkligen midsommar, jul, påsk, alla hjärtans dag, mors dag, fars dag och gud vad allt skit heter.. Finns inge värre än dessa dagar.. Folk tokhandlar och pengarna bara strömmar in till alla företag.. Svenska folket är inte smarta!! 


Tycker även man är illa ute om man inte kan ha sådana dagar där man träffar familj och släkt "vänner"och göra nåt tillsammans utan att det måste vara just en "högtidsdag" för att det ska funka.. Nej nej nej.. Ibland får man prioritera bort andra saker för att få skaer och ting och fungera.. That´s my opinion!! Sen får folk bli sura och gringa, det struntar jag i..! 




Av Sara - 19 juni 2011 00:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sara - 14 juni 2011 01:00

Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa... Måste lära mig släppa...!!


Ja det måste jag!!!

Av Sara - 12 juni 2011 00:23

GRATTIS TILL MIG OCH E SOM FYLLER ÅR IDAG.. Dock så ränkas inte mina år. Så idag är det bara E som gäller.. 


Så... GRATTIS TILL DIG SÖT UNGE    

Ovido - Quiz & Flashcards