Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare!

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Sara - 30 januari 2012 21:05

Varför är det alltid så att saker och ting va bättre förr? Då hade man sitt jobb 9-5 och man fick så man klara sig. Nu lär du jobba nästan dubbelt upp för att få ut en någorlund bra lön. Skamligt.. Jag vill kunna vara hemma med mitt barn, jag vill kunna ha tid att spendera med honom. Det hinner man inte idag! Barnen är ju mer på dagis än hemma. Usch vilken hemsk tanke.. Nej inge mer barn här inte. I så fall så ska jag veta att jag kan gå hemma och ändå ha det bra  


Idag så kom lileman hem iaf, känns skönt att ha hjärtat helt igen. Även om det kan vara skönt att få vara ledig. 

Okej, jag va inte ledig men ledig från att vara mamma i 3 dygn.. Och jag känner att jag är på väg att faktiskt bryta ihop. När ska jag lära mig att göra nåt för mig?! Jag har faktiskt förtjänat det.. Hur illa det än låter så är det så.. Alla föräldrar förtjänar tid då man bara tar hand om sig själv..! Skulle göra vad som helst för att S skulle ta Liam i en vecka, så jag kunde koncentrera mig på enbart mig själv. Sova, träna och bara va. Jag skulle ärligt låsa in mig i lägenheten och stänga av ljudet på telefon. Frågan är om jag ska chansa att fråga.. Vad har jag att förlora?! Inget egentligen.. 


Nu kankse ni tycker att är konstigt eftersom han nyss kom hem och jag vill redan "bli av med honom" riktigt så är det inte. Men det är bättre att han får vara där, än att städigt ha en trött och utmattad mamma som bara skäller och gnäller och inte har någon energi till någonting?! Jag tycker inte det är rättvist emot Liam. Just därför, känner jag att det skulle vara skönt med en längre paus. 


Fråga eller inte fråga?! Det är nu min stora fråga.. Känns som jag redan vet.. 





Ovido - Quiz & Flashcards