Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare!

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Sara - 15 januari 2012 23:55

Känner hur frustrationen växer i mig.. Allt bara för ett par onödiga kommentarer. Detta va då ett utmärkt tillfälle att prova min nya hemläxa från hjärnskrynklaren. 


Minfulness:

Stanna upp 

Observera

Acceptera 

Låt passera 

Nytt? Vaddå nytt?! (tror jag missa skriva upp lite när jag va där, hahaha) 


Hur som helst så ska jag lära mig tackla känslan när jag känner att jag börjar bli arg, irriterad eller arg.. 


Och jag har ju en del människor runt mig som medvetet/omedvetet gärna retar gallfeber på mig. I vardagliga livet och på fejjan. Så jag kommer få mycket träning.. 


Det gäller bara att komma ihåg detta när jag känner känslan. Men övnning ger färdighet (hoppas jag) 

Eller detta ska göra flera gånger om dagen, men som duktig elev så kommer jag att göra detta. 


Min hjärnskrnklare kommer verkligen behöva ett stort LYCKA TILL!! 

Ovido - Quiz & Flashcards