Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Sara - 21 augusti 2011 14:14

Åh vad jag inte tycker om att vara sjuk.. Feber, värk i hela kroppen  och ont i halsen är vad som min dag består utav. Mindre skoj!! Kom inte ihåg när jag kände mig så här krasslig sist.. Tror Liam va runt 2, då fick mamma komma och hämta han ett par timmar, så jag kunde få vila..  Men men, vad är en bal på slottet.. 


Igår så va Liam med oss på hockey.. Ingen bra kombination, då jag redan hade feber i går morse.. Men det är väldigt lite saker som kan hindra mig från att åka på hockey när jag kan.. Men jag vet att han är ju en energi knippe utan desslike, så vad hade jag räknat med?! Hahaha.. 


Nu är det dags att vila igen känner jag.. 

Av Sara - 19 augusti 2011 22:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sara - 17 augusti 2011 21:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sara - 16 augusti 2011 21:38

Idag är en dag med mycket känslor och tankar som snurra.. Mycket med det gamla vanliga.. Alla dessa obehags känslor kommer när dörren väl stängs.. 


Jag vill inte ha massa bråk och tjafs.. Jag vill att vi ska kunna kommunicera, vill att det ska känns bra.. Men jag vet att jag måste lära mig att släppa den tabken eftersom det aldrig kommer hända.. Även om det inte är vi, och vi har våra egna liv, så för mig är vi en familj.. Vi är mamma, pappa barn.. Så är det bara!! 


Efter ett samtal igår med en kär vän, så började dessa tankar komma.. Jag har flera gånger sagt att jag har oxå gjort fel, jag VET att jag sagt mycket om honom och henne.. Och deras familjer.. Ord som sårat fruktansvärt, jag vet det!! Men jag fått tillbaka ord som sårat.. Vi har varit två i det här, och jag har försökt att bett om ursäkt, jag har bett om ursäkt . Men aldrig fått en ursäkt tillbaka.. Klart det svider, när man ensam kämpar om en bättring. Jag vill inte vara nåns bästa vän, allt jag vill är att Liam ska känna sig älskad av oss två.. Och att Liam kan se att efter regn kommer sol.. Att hur oense man varit, så kan vi som hans föräldrar lägga allt skit bakom oss och blicka framåt. Det är viktigt att Liam kan se det , för det är vårt förhållande vi har emot varann som han kommer ta efter. För det är vi som lär och visar han HUR man ska vara som vuxen. Och även om se att man kan "hålla ihop" även om man separerat.. 


Jag vet att jag väldans många gånger inte vart vuxen, men jag erkänner mina misstag. Jag har bett mig som en idiot, psykopat, egoist och det finns många varianter! Jag vet att jag många gånger försökt hålla Liam ifrån dig, pga rädsla. Rädslan om att jag kan bli ersatt.. Att jag längre inte kommer vara hans mamma. Och det har/gör ont att jag betet mig så.. 


Den som INTE har varit i den sitsen, kan faktiskt inte heller förstå..!! Den som säger nå annat är en lögnare.. Men blir helt enkelt galen!! Men skyddar det man älskar mest av allt och man skyddar den enda kärlek man har kvar av alla spillor.. Och man släpper den inte hur som helst.. 


Jag vet att mina ord inte betyder nåt, men FÖRLÅT FÖR ALLT!! 

Av Sara - 16 augusti 2011 01:19

Tills vårt älskade hjärta fyller hela 4!! Usch vad ledsamt det är, min lilla är inte längre liten. Utan en stor kille!! 


Det är lite känslosamt, vill inte veta hur det kommer kännsa när dagen är här.. 

Sitter och kollar runt på like olika sidor, efter det han önskar sig.. Har redan 6 saker, men inslaget i två.. Nu är dey bara en sista sak som ska till, sen få det räcka! Han kommer ju få mer paket av familj och vänner.. 


Fattar inte vad jag gör uppe efter denna hektiska helg!! Borde ha somnat för flera timmar sen, men när hjärtat är hemma så vet ju dom flesta hur jag funkar.. Upp och ner hela tid!! Blir så matt på mig själv.. Och hur psykologen ens kan föreslå att jag ska ligga kvar i sängen när känslan kryper på, förstår jag inte!! GALNA KVINNA!! 


Ska F.Ö.R.S.Ö.K.A sova lite!! 


Men först vill jag säga tack till S för att du tog vår lillfis lite längre, det uppskattas!! 







Av Sara - 13 augusti 2011 01:46

 


Kvällen gick åt att glo på film som jag är så otroligt dålig på Men denna film hade fångat min intressen enda sen jag så reklamen på den inne på Hemmakväll: Och nu hade den kommit in, så jag va snabb på att ta med en hem för att senare kunna rekommendera denna till kunder. Och jag har då inge ont att säga om denna fantastiska film med helt rätt skådisar til dessa roller.. Och grym musik!! Ja denna film är verkligen ett måste, enligt min smak.. Jag har blivit lite kär i Garrett Hedlund må jag ju säga =) Nej denna gång gjorde jag ett bra val, och jag vart inte besviken som jag normalt blir.  När det är en film som fångat mitt intresse!! 

Av Sara - 13 augusti 2011 01:28

All the things I still remember 
Summers never looked the same.

 
Years go by and time just seems to fly 
But the memories remain.


In the middle of September 
We still play out in the rain.

 
Nothing to lose but everything to gain.

 
Reflecting now on how things

could've been 



It was worth it in the end!!
















   




 
Hur mycket vi än svär och skriker, så är det här det ABSOLUTE bästa jag har! Och jag ångrar ingenting <3

Av Sara - 11 augusti 2011 21:02

Precis som rubriken lyder!!!

Ovido - Quiz & Flashcards