Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Sara - 4 augusti 2011 23:03

Idag vart det en sen dag för Liam.. Vi va ute till strax efter 22.. Det har inte hänt på flera år.. Men han hade så roligt med våra grannar och han fick leka lite med D och S.. Så tyckte att det va ok, FAST det är dagis imorgon.. Han somna nog innan han slog ner huvudet på kudden, mammis hjärta  



Så nu är det sägen som gäller fpm mig också.. Hoppas ni haft en bra torsdag!


Ja just ja, dom där samtalen är nu ringda.. Skönt att ha det gjort..


GO NATT!!  

Av Sara - 3 augusti 2011 23:14

Ack vad livet är underbart som ensamstående ibland!! Idag kom som rubriken lyder utbrott nr 2 på tre dagar.. Och som vanligt kröpt det fram att han va arg för att han fick åka från pappa.. Men detta bör gå över om nån dag hoppas jag, men då är det snart dags igen.. 


Stackars älskade barn som måste bära på så mycket frustration  

Så imorgon blir det att ringa ett par samtal!! För så här ska han inte behöva må.. Han är bara barnet, han bad inte om att få komma.. Utan jag valde honom!! Nu måste jag se till han han mår så bra han bara kan..! 


Öskar så att jag kunde ta all din frustration, alla dina känslor och bära dom jag, mitt älskade barn <3 


Du är bara 3 och verkar gå igenom ett helvete, men nu är det slut med det.. Jag önskar jag kunde ändra hela situationen, så att du slapp det där.. Men jag kan inte!! Jag kan bara göra det bästa av det jag har.. 


 

Av Sara - 2 augusti 2011 22:40

Men dessa barn och människor behäver din hjälp!!! Jag har precis gett min timlön, jag uppmanar dig att göra detsamma.. 


Låt oss tillsammans rädda liv..

Låt oss tillsammans öka deras chanser till överlevnad!!


http://www.lakareutangranser.se/timme





Vågar du?? 

Jag utmanar dig!!


Lämna gärna en kommentar om du antar min utmaning . 

och SANNINGEN TACK!! 

 

Av Sara - 2 augusti 2011 20:57

Bra jobbat Sara!!! Stressad som få från jobbet, så hoppa man på fel buss.. Mot Bojsen!! 


Skulle hämta Liam från dagis, men det gick ju mindre bra när man åker åt fel håll.. Som tur va så hade syster vaknat så hon kunde springa upp och hämta honom.. Säger bara att det va tur att det va R som jobba!! 


Nu på kvällen så har vi myst framför TV och kolla på "Jafars återkomst" Hahaha, Liam fråga VARFÖR hela filmen.. Mammis hjärta <3


Och tydligen så ska Liam tälta imorgon med sin pappa.. Hmm, undrar hur det ska gå till?! Undra om han vet nåt jag inte vet.. 


Jaja, hoppas dom får en trevlig tält stund   


Nu ska jag ta och göra kväller och gå och pussa lillfisen god natt. Han ligger och läser i sin Dinosaurie bok.. 

Av Sara - 1 augusti 2011 18:48

Alltså jag gillar inte när Liam får sina vredesutbrott!! Det är vanligt att dom kommer efter han varit hos sin far.. Vilket han va nu i helgen.. Men så klart kommer dom som ett brev på posten annars oxå.. 


Vi hade gått ner till Marina, eftersom det va ett tag sen barnen lekte.. Så jag bestämde att efter lunch så skulle vi dit eftersom solen lyste. Väl nere så lekte barnen på bra, det tar ett tag innan Liam kommer in i leken tillsammans med andra.. Men när han väl kommer in så leker han på bra.. 


Liam fick sedan för sig att han skulle hälla sand i A´s hår, vilket jag såg direkt så jag sa till honom.. Och där börjar det!! Han blev sur och gick satt sig och sura på gunghästen. Men det släpte. Men sen ville han ha saft, men ångra sig. Och när jag skruva på korken igen på flaskan så kom det HYSTERISKA utbrottet.. Tänkte att jag kör en TIME-OUT och satte han på en bänk. Men NEEEEEEEEEJDÅ!! EFter flera tillsägelser så fick jag nog. Tog Liam i armen och gick hem! Och in på rummet fick han gå, medans jag ringde hans far och badn han komma och hämta ungen!! Det är dessa stunder som jag ösnkar att han bodde närmare.. Jag är så trött och slut, detta va det sista jag behövde... (läs och njut S) 


Efter att både Liam och jag lugnat ner oss, så kröpt det fram att han va arg för att han sakna sin pappa   Jag vet hur det är att ha en pappa, men inte en närvande pappa. Och jag vet att det är såå oerhört viktigt för Liam att ha sin pappa där.! Jag ser det, jag märker det. Men jag ser även att han mår dåligt över detta, jag märker det!! (Inge illa menat) 


Konstigt hur väl man lär känna sina barn, eller hur? Minsta lilla fel och det syns på dom..  


Liam, jag kommer alltid finns där för dig! Dag som natt.. Jag lämnar dig aldrig, jag lovar!! Jag vill se dig må bra, och jag kommer göra allt i min makt för att det ska hända.. Även om jag blir arg och galen på dig, så är min kärlek till dig så förbannat stor att jag inte kan beskriva det i ord. Och jag vet att du vet att här är du alltid älskad, även när jag är arg på dig   


Jag är inte den perfekta mamma, för det finns ingen sån. Men jag gör så gott jag kan!!


Av Sara - 1 augusti 2011 01:40

Nu ör det dags att hoppa i säng.. Hade en son som inte riktigt ville sova utan mamma, så han fick lägga sig hos mig.. Han hade  saknat sin mamma sa han  Och då är det svårt att säga nej!! 


Min lillfis, jag äslar dig sååå!!!


God natt!!  

Av Sara - 1 augusti 2011 01:26

Dina kommentarer är nu godkända Stefan..!! Nu kan ALLA läsa dom... Jag tyckte bara detta va mellan dig och mig, men visst!! 


Och jag fattar inte hur du kom och tänka på Roger i detta?! Är du rätt person att veta om vår situation förändras?! Tror inte det dock.. Men vem vet. Du verkar veta en hel del.. Skulle vara kul och veta hur du fått all "info" Men du är för feg för att svara.. 


Ovido - Quiz & Flashcards