Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare!

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

FRUKTANSVÄRT FRUSTRERAD!!!

Av Sara - 27 juli 2011 01:06

Jag blir riktigt upprörd över när jag läser om detta.. Hur kan vi bara stå och se på?! 

Vi som "medmänniskor" borde faktiskt göra något än att bara säga att vi tycker det är tragiskt.. GÖR NÅT I STÄLLE!! Sitt inte bara på era arselen, utan bidra med en slant. Nu har inte alla det så himla bra ställt, jag vet då att jag inte har det. Men jag kan faktisk bidra med 50:- Det handlar faktisk om att barn dör ute i världen. Läste i en bligg där en tjej skriver så här: 


Vems fel är det egentligen att barn i afrika svälter?


Jo, FÖRÄLDRANAS!!

Jag tänker inte skänka en jävla krona så länge dom knullar och drar in fler barn till världen som behöver ha det så här. Oansvariga vuxna väjer själv att deras barn ska svälta, genom att dom inte kan onanera när dom är kåta, utan fortsätter få barn till världen för att sedan plågas hela livet och dö unga?

Hur jävla dumma i huvudet får som bli?!

Mina pengar får dom inte för ens dom slutar göra fler.


Fattar denna människa inte hur det ser ut i andra delar av världen. Vem säger att dessa kvinnor VÄLJER att födda barn? Många kvinnor utsätts för misshandel och våldtäkter.. Här hemma kan vi gå till polisen och anmäla, i ett land där kvinnan inte har några som helst rättighter är det inte lika självklart. Dom lever i tystnad... 

Och folk säger att jag saknar empati  


Visst finns det barn även i Sverige som lever fruktansvärt dåligt, och svälter.. Men jag TROR inte att det är i samma utsträckning som i andra länder. Jag önskar mer än gärna att jag kunde hjälpa dom allihop.. Men jag kan inte!! Jag kan bara ge mitt bidrag. Och har man inte råd, så kan man gå ihop ett par stycken och lägga en 10 var. För det ska vi väl ha råd med?! 


Varje dag dör ca 22,000 barn i världen! Och vi tittar på.. 2009 dog ca 8,1 mijoner barn under 5 år.. UNDER 5 ÅR!! Och nästan 40 % utav den totala barnadödligheten överlever inte ens första månanden!! Jag tycker inte detta är ok.. Inte för 5 öre.. Dessa uppgiter kommer i från unicef.. Alla säger att tillsammans så kan vi förändra världen. Låt oss nu göra det! Vill du inte skänka pengar, så kan du gå in på http://www.unicef.se/stod-oss/gavoshop och köpa allt från en fotboll till högenergi kex till barn som är undernärda. Eller varför inte ett myggnät eller ge dessa barn en vaccination.. Snälla låt oss tillsammas ge en böttre förutsättning för dessa barn. För det är dom som ÄR vår framtid vare sig dom bor här eller inte.. 


Eller så kan ni gå in på http://www.lakareutangranser.se/gava/Stod-var-fond-for-akuta-insatser/


Det är dags att vi slutar blunda för vad som händer runt om i världen! Och även i Sverige!! 






  

 
 
emma

emma

27 juli 2011 08:11

Alltså vilken idiot skriver så,är man så bakom flötet så man inte har all fakta bakom sig innan man skriver så. För det första så är det som du säger mycket våldtäkter och skit och sen att regeringen förnekar HIV/AIDS, och skydd så folket kan inget annat än det som det regeringen förespråkar! Trött jag blir på människor som inte kan ta reda på fakta innan man yttrar sig!
KUL att du är så engagerad vännen, man kan ju göra sitt bästa det är det enda och om det är 50 kr eller mer är skitsamma för det är alltid något :))
Kan oxå informera att bli världsförälder kostar 100 kr i månaden, den som kan bli det!
puss&kram

http://emmaslillaplats.blogg.se

 
Johanna på UNICEF

Johanna på UNICEF

28 juli 2011 10:25

Tack för din bloggpost, den betyder mycket för oss!

http://www.unicef.se/stod-oss/bloggare-for-varenda

Sara

28 juli 2011 11:15

Så lite så!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 19 februari 2013 23:33


Just nu går jag runt och är allmänt förbannad.. Nåt i mig står inte rätt till.. Jag är så arg så jag mår illa.. Normalt?    Tror jag börjat tröttna på alla som har nån.. Är så trött på se hur folk lägger upp bilder på sina lyckade dieter. Ja men ...

Av Sara - 17 februari 2013 20:35

Kanske dags att ta tag i det igen, eller så lägga ner helt..  Får se hur det kommer bli med denna blogg..  Hur som haver så jag har haft en barnledig helg, mini har fått spenderat lite tid med sin pappa och mamma har fått vila, vilket va såå v...

Av Sara - 5 december 2012 12:31

För x antal månader sen skrev jag ett inlägg på fb ang min kamp mot vikten. Många kommenterade och skrev jag stöttar dig osv . Men vad hände?! Är det nån som verkligen stöttat mig?! Nej ingen har frågat mig om hur det går, ingen har försökt gett mig ...

Av Sara - 18 november 2012 23:44

Det är nog en individuell fråga.. Jag personligen älskar denna typ av musik, just för att den är så himla rak.. Dom lyckas sätt ord på sånt som vi "mormala" inte kan sätta ord på.. Jag är en sån som har väldig svårt att sätta ord på saker och ting, j...

Av Sara - 10 november 2012 00:35


Ja det va det verkligen sen jag blogga.. Haft mycket i mig själv att både sörja och glädjas åt.  Liam har hunnit fylla 5 år! Mammas stora kille, vart tog åren vägen?! Kändes som igår när jag hade dig på mitt bröst och du somna tryggt till mina...

Ovido - Quiz & Flashcards