Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare!

Alla inlägg den 29 juli 2011

Av Sara - 29 juli 2011 22:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sara - 29 juli 2011 22:11

Jag skriver inte här för att nån ska tycka synd om mig.. Utan detta är mitt sätt att få ur mig  dom känslor jag bär på.. Jag är inte ute efter att smutskasta dig!! Även om du tror det.. 


Men du kommer alltid att hata mig, så då ger jag upp!! För du vill inte se, du vill inte veta.. Du har alltid sagt att jag är enkelspårig, men jag undrar vem som egentligen är det. EFtersom du sittar fast vid et gammla.. Och jag inser mer och mer att det är jag som får ta allt ansvar när det gäller Liam, samt skydda och försvara.. 


Och jag vill veta vad du tycker jag ska hantera situationen när Liam gråter efter dig??!! 

Av Sara - 29 juli 2011 18:08

Allt gammalt groll har jag lagt bakom mig. Alla dina hårda och förnedrende ord har jag lagt bakom mig!! Försökt att förstå att jag inte längre vill bråka och tjafsa. Och försök förstå saker och ting i från min sida.. 


I mina ögon har du två alternativ, lämna Liam bakom dig eller ta han lite mer!! 

Svårare än så är det inte!! Och ist för att bli så jävla arg och sur, fråga mig vad jag menar.. När jag skrev inlägget den 21 juli om att det ibland känns bättre att ni inte har någon kontakt, är för att du ser inte hur det påverkar Liam. Det är inte DU som är där och tröstar! Det är jag som plockar upp alla bitar och försöker göra han hel igen.. Men du verkar inte vilja förstå, när jag säger detta till dig. För jag kan inte prata med dig!! Du vänder bara mig ryggen och du vänder även våran son rygg när du beter dig som du gör..!!


Vi ska vara hans förbilder, men just nu har han bara en.. Och det är jag!! Hur tror du att det känns att i princip varje kväll hör hur han gråter och säger att han saknar dig??? Kan du förstå hur det känns inom mig?! Nej jag tror inte att du kan det..


Och varje gång han kommer hem ifrån dig, så säger han att hans pappa inte ville leka med han. Att han fått leka själv inne på sitt rum.. Jag vet inte snart vad jag ska tro om allt det här..


Mitt eller vårat jobb är att försvara och skydda Liam.. Och det är det jag försöker göra när jag heller ser att ni inte har nån kontakt, än att se han gråta över dig!!

Liam är bara ett barn, han ska inte behöva känna så här.. Han ska må bra och vara den lyckliga, glad kille han är..  


Så jag ber dig att släppa allt det gamla som varit, även om det kan vara svårt. Men vi måste ju börja nånstans, eller hur? Vi har ett barn ihop och tyvärr så kan jag inte ändra på det. För Liam finns redan, och har funnits i snart 4 år.. I 4 år har vi bråkat och tjafsat, hatat och kastast skit på varann. NU RÄCKER DET!! Så jag ber dig, släpp allt hat emot mig!! Låt oss försöka komma övernes.. FÖR LIAMS SKULL!! 


Jag kan inte glöma, men jag kan förlåta!! Försök du oxå!!!

Ovido - Quiz & Flashcards