Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare!

Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Försök att förstå!!

Av Sara - 29 juli 2011 18:08

Allt gammalt groll har jag lagt bakom mig. Alla dina hårda och förnedrende ord har jag lagt bakom mig!! Försökt att förstå att jag inte längre vill bråka och tjafsa. Och försök förstå saker och ting i från min sida.. 


I mina ögon har du två alternativ, lämna Liam bakom dig eller ta han lite mer!! 

Svårare än så är det inte!! Och ist för att bli så jävla arg och sur, fråga mig vad jag menar.. När jag skrev inlägget den 21 juli om att det ibland känns bättre att ni inte har någon kontakt, är för att du ser inte hur det påverkar Liam. Det är inte DU som är där och tröstar! Det är jag som plockar upp alla bitar och försöker göra han hel igen.. Men du verkar inte vilja förstå, när jag säger detta till dig. För jag kan inte prata med dig!! Du vänder bara mig ryggen och du vänder även våran son rygg när du beter dig som du gör..!!


Vi ska vara hans förbilder, men just nu har han bara en.. Och det är jag!! Hur tror du att det känns att i princip varje kväll hör hur han gråter och säger att han saknar dig??? Kan du förstå hur det känns inom mig?! Nej jag tror inte att du kan det..


Och varje gång han kommer hem ifrån dig, så säger han att hans pappa inte ville leka med han. Att han fått leka själv inne på sitt rum.. Jag vet inte snart vad jag ska tro om allt det här..


Mitt eller vårat jobb är att försvara och skydda Liam.. Och det är det jag försöker göra när jag heller ser att ni inte har nån kontakt, än att se han gråta över dig!!

Liam är bara ett barn, han ska inte behöva känna så här.. Han ska må bra och vara den lyckliga, glad kille han är..  


Så jag ber dig att släppa allt det gamla som varit, även om det kan vara svårt. Men vi måste ju börja nånstans, eller hur? Vi har ett barn ihop och tyvärr så kan jag inte ändra på det. För Liam finns redan, och har funnits i snart 4 år.. I 4 år har vi bråkat och tjafsat, hatat och kastast skit på varann. NU RÄCKER DET!! Så jag ber dig, släpp allt hat emot mig!! Låt oss försöka komma övernes.. FÖR LIAMS SKULL!! 


Jag kan inte glöma, men jag kan förlåta!! Försök du oxå!!!

 
 
Stefan

Stefan

29 juli 2011 20:01

Jag har kommit med förslag att ta honom varannan vecka men det sa du ju blank nej till..kom inte och säg att jag inte försökt. Tyvärr vet inte folk varför jag känner som jag gör inför dig utan väljer att lyssna enbart vad du sagt. Tror folk skulle förstå mig om dom visste. Men jag är inte som dig och berättar hur synd det är om mig och vad du sagt/gjort och tänjer på sanningen..

http://douchebagmedia.99k.org

Sara

29 juli 2011 21:19

Stefan det handlar inte om att ta han varannan vecka eller inte. Och jag har inte sagt blankt nej, utan så länge LIAM inte tjänar på att vara där och få mer tid med dig så kan det lika gärna vara! Och det jag skriver är bara mina känslor, som jag faktiskt har rätt till, utan att du ska bli sur.. Och vilka är folk?? Dom jag umgås med ställer sig inte din eller min sida, utan på Liam´s.. Men dom lyssnar på hur jag upplever saker och ting. Ingen människa är den andra lik och vi upplever olika saker på olika sätt. Så fungerar det!! Och att jag tänjer på sanningen förstår jag inte riktigt. Men snälla fortsätt hata mig! Det är du ju bra på..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 19 februari 2013 23:33


Just nu går jag runt och är allmänt förbannad.. Nåt i mig står inte rätt till.. Jag är så arg så jag mår illa.. Normalt?    Tror jag börjat tröttna på alla som har nån.. Är så trött på se hur folk lägger upp bilder på sina lyckade dieter. Ja men ...

Av Sara - 17 februari 2013 20:35

Kanske dags att ta tag i det igen, eller så lägga ner helt..  Får se hur det kommer bli med denna blogg..  Hur som haver så jag har haft en barnledig helg, mini har fått spenderat lite tid med sin pappa och mamma har fått vila, vilket va såå v...

Av Sara - 5 december 2012 12:31

För x antal månader sen skrev jag ett inlägg på fb ang min kamp mot vikten. Många kommenterade och skrev jag stöttar dig osv . Men vad hände?! Är det nån som verkligen stöttat mig?! Nej ingen har frågat mig om hur det går, ingen har försökt gett mig ...

Av Sara - 18 november 2012 23:44

Det är nog en individuell fråga.. Jag personligen älskar denna typ av musik, just för att den är så himla rak.. Dom lyckas sätt ord på sånt som vi "mormala" inte kan sätta ord på.. Jag är en sån som har väldig svårt att sätta ord på saker och ting, j...

Av Sara - 10 november 2012 00:35


Ja det va det verkligen sen jag blogga.. Haft mycket i mig själv att både sörja och glädjas åt.  Liam har hunnit fylla 5 år! Mammas stora kille, vart tog åren vägen?! Kändes som igår när jag hade dig på mitt bröst och du somna tryggt till mina...

Ovido - Quiz & Flashcards